Word dosyamız iş yaşantımızın en önemli parçası. İş raporları, makaleler gibi bir çok konuda bizim imdadımıza yetişiyor. Birden çok sayfa içeren word dosyaları için içindekiler tablosu ciddi anlamda önemli bir yer tutuyor.
İçindekiler tablosu oluşturmak word dosyanızın ( rapor, makale gibi ) daha kaliteli olmasını ve göze daha güzel hitap edeceğini unutmayınız. Word dosyasında içindekiler tablosu nasıl yapılır sorusunun cevabını vermeden önce, içindekiler tablosunu yapmadan önce mutlaka ama mutlaka başlıklar ve stilleri yapmanız gerekir.
Örneğin aşağıdaki gibi oluşturduğunuz bir yazıya içindekiler tablosu yapmanız imkansızdır. Çünkü başlıklar tanımlanmamış.
Kısaca stillerden ve başlıklardan bahsedelim. Örnek yazımızda Harita Mühendisliği anlatılıyor. Biz bu dosyada başlıkları tanımlamamız gerekiyor. Bunun için Giriş sekmesinde sağda bulunan biçimlendirme ayarlarından Normal biçimi yerine Başlık1 seçmeliyiz. Yada başlığın konumuna göre başlık2,3,4 seçilebilir.
Burada öncelikle başlığı seçiyor, ardından biçimlendirmeden Başlık 1 seçiyoruz.
Bu işlemi tüm adımlar için tek tek yapıyoruz. Fakat alt başlıklar için aynı yöntemi kullanarak Başlık 2, Başlık 3 seçiyoruz. Bu işlemi tüm başlıklar için yapıyoruz. Shift ile birden fazla başlık yapabilmeniz mümkün
Başlık tanımlarımız bittikten sonra İçindekiler tablomuzu basit bir şekilde oluşturabiliriz.
Word dosyanızda üstte bulunan menüden Başvurular menüsünden İçindekiler butonuna basınız. Buradan otomatik tablo stili ile içindekiler tablosu yapabilirsiniz. Bu durumda yeni bir başlık eklediğinizde veya değiştirdiğinizde güncellenecektir.
İçindekiler tablosunu biçimlendirebilir, farklı alanlara alabilirsiniz.
Bu konudaki tüm sorularınızı aşağıdaki yorum alanına gönderebilirsiniz.
Categories:genel
No responses yet